Sider

onsdag den 11. april 2012

How to do: Avispapirs negle

Jeg er blevet spurgt, om jeg ikke vil lave et indlæg om, hvordan man laver avispapirs negle. Jeg er gået efter videoen her fra min største inspiration: cutepolish



Det er ganske simpelt, og det bliver ligeså fedt som på videoen, hvis man gør det grundigt. Her er hvad jeg specifikt gør:

Du skal bruge:

Hvid neglelak. Eller sådan set hvad du nu har lyst til som basecoat.



Rubbing Alcohol som hun sige i videoen. Det kan købes i Matas og hedder propylalkohol til omkring 40 kr. Nogen sige man også kan bruge sprit, men jeg vil anbefale denne her.



Så skal du selvfølgelig bruge 10 stykker af avispapir.


Hun siger i videoen at man skal bruge en skål, så man kan dyppe hele fingeren ned i propylalkoholdet. Jeg bruger et låg fra et syltetøjsglas, da der ikke går så meget til spilde, og det kommer heller ikke direkte på  huden, men kun det sted, som det faktisk skal på, da man dypper papiret i låget. Der sker ikke noget ved at det kommer på huden, da det også bruges til at rense sår med.


Når du har klippet alle stykkerne ud, og har lakkeret alle dine negle, og er hel sikker på at de er tørrer, hælder du propylalkoholdet op i låget.

Derefter dypper du avispapiret i låget, så det bliver helt dækket.


Så tager du det våde avispapir, og lægger over på din negl og presser det på i ca. 15 sekunder. Husk at komme ud i alle siderne af neglen for det bedste resultat.


Lad det tørre for omkring 2 minutter, og slut af med et lag topcoat.

Og så er du færdig:)

Hvis der er kommet skrift ud på huden som her, så fjern det med neglelakfjerner. Jeg synes det så fedt ud:)

2 kommentarer: