Sider

mandag den 9. april 2012

Sådan lapper man ødelagt neglelak

Det er meget tit, at mit neglelak går i stykker efter meget få dage, fordi man bruge hænderne rigtig meget. Det er især min hæjre hånd, der ser værst ud, fordi jeg er højrehåndet. Og det synes jeg er ærgeligt, da jeg som regel går med mit i en uge. Så her er en lille guide til, hvordan man lapper hullerne og hjørnerne, som er skrallet af:

Det er en dum ide, at bruge den oprindelige pensel, fordi den kan være for stor og det er svært at styre, hvor meget der kommer på.

Her er et billed af neglen som de så ud før jeg gik i gang.

Beklager billederne. Har sat ring om der hvor neglelakken er skrallet af.

Man tager en vatpind, og dypper på børsten af neglelakken. Lad være med at dyppe vatpinden ned i neglelakken, fordi man så ikke kan styre, hvor meget der kommer på vatpinden.



Når man så har fået lak på vatpinden, skal man hurtigt duppe det på det sted på neglen, som man vil have lappet, for neglelakken tørre hurtigt ind i vatpinden.

Så begynder man et duppe vatpinden på neglene. Gi det gerne to lag.

Til sidst kan man så vælge om man vil give neglen et lag topcoat, men det er ikke nødvendigt. Dog vil det være en god ide lige at ligge det på det sted man har lappet.

Og her er resultatet:

Før: Billed til venstre, Efter: Billed til højre. Hvis i synes farvene er forskellige har det noget med blitzen at gøre
Det er nemt og hurtigt:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar